Več o projektu
Temeljni cilji projekta so bili:
- pripraviti metodologijo in opisnike za izbrana področja temeljnih zmožnosti in ključnih kompetenc,
- usposobiti strokovne delavce za izvajanje prenovljenih programov za prikrajšane skupine odraslih za dvig ravni pismenosti, računalniške pismenosti in v programih za mlade, ki zgodaj opustijo šolanje,
- razviti nova učna gradiva za dvig ravni pismenosti,
- širiti izpeljevanje pristopov za vrednotenje in priznavanja neformalno pridobljenega znanja in izkušenj odraslih v vsa omrežja izobraževanja odraslih,
- razviti nova orodja in pristope za vrednotenje in priznavanja neformalno pridobljenega znanja in izkušenj odraslih in
- usposobiti strokovne delavce za izvajanje postopkov vrednotenja in priznavanja neformalno pridobljenega znanja in izkušenj odraslih.
Projekt je bil razdeljen na dve aktivnosti, ki sta bili nadalje razdeljeni v posamezne naloge, predstavljali pa sta vsebinsko zaokroženi celoti za doseganje ciljev projekta:
Razvoj pismenosti odraslih od 2011 do 2014
- usposabljanje učiteljev in mentorjev za razvijanje in vrednotenje temeljnih zmožnosti pri izobrazbeno prikrajšanih skupinah odraslih,
- implementacija že prenovljenih programov in posodabljanje programov temeljnega izobraževanja odraslih ter
- priprava novih strokovnih in učnih gradiv ter IKT gradiv za zviševanje splošne izobraženosti odraslih.
Aktivnost je bila razdeljena na tri zaokrožene naloge:
- razvoj opisnikov temeljnih zmožnosti in ključnih kompetenc na izbranih področjih,
- usposabljanje strokovnih delavcev in uvajanje novih programov po delih in
- razvoj novih strokovnih in učnih gradiv.
V okviru razvojne naloge je bila pripravljena metodologija za pripravo opisnikov temeljih zmožnosti in ključnih kompetenc na 4 področjih in na različnih ravneh. Opisniki so bili strokovni javnosti ponujeni v obliki štirih študijskih gradiv, ki so dostopna v e-obliki. Na podlagi evalvacije in prenove javno veljavnih programov za odrasle, ki sta potekali v obdobju 2009–2014, je bil zasnovan program stalnega strokovnega usposabljanja v predvidenem izvajanju v obliki akcijskega raziskovanja.
Rezultati dveletnega projekta so:
- dousposobljena mreža učiteljev in mentorjev za delo po prenovljenih javno veljavnih programih,
- model stalnega strokovnega spopolnjevanja učiteljev in mentorjev in usposobljeni učitelji za izvajanje novega programa za mlade,
- strokovni priročnik, ki bo omogočal bolj kakovostno delo učiteljev in mentorjev z ranljivimi skupinami odraslih,
- 4 izobraževalni filmi in 1 zvočno gradivo na temo temeljnih zmožnosti.
Ugotavljanje in priznavanje neformalnega učenja odraslih od 2012 do 2014
Osebna izkaznica projekta
Koordinatorica projekta: mag. Estera Možina
Strokovni sodelavci: dr. Petra Javrh, Katja Bider, Špela Lenič in Manuel Kuran
Administrativno finančna sodelavca projekta: Kristjan Zemljič, Aleksandra Radojc.
Vrednost projekta: 518.300,00 EUR, od tega prispeva Evropski socialni sklad 85 % ali 440.555,00 EUR, Ministrstvo RS za šolstvo in šport pa 15 % ali 77.745,00 EUR
Obdobje izvajanja projekta: september 2011 – marec 2014