Evropska mreža za razvoj pisnih in računskih spretnosti odraslih
(Eur-Alpha – European network for adult literacy and numeracy)
Projekt Eur-Alpha je v številnih državah spodbudil nastajanje združenj in mrež udeležencev programov pismenosti. Udeleženci programov pismenosti v teh državah (npr. Španija, Irska, Belgija Nizozemska) so ob implementaciji projekta postali ob učiteljih, raziskovalcih in načrtovalcih politik enakopraven sogovornik pri načrtovanju politike pismenosti v svoji državi.
Med projektom so se odprla vprašanja, kot so:
- ali je v dotedanjem delu dovolj vključeno tudi sodelovanje odraslih udeležencev programov,
- ali raziskovalci in učitelji resnično slišijo, kaj jim udeleženci programov sporočajo?
- ali so učitelji dovolj pripravljeni in usposobljeni, da prepoznavajo resnične potrebe odraslih in,
- ali jih upoštevajo pri načrtovanju in izvajanju programov?
Sporočila projekta Eur-Alpha kot tudi sporočila Unesca ter visoke strokovne skupine v zvezi s pismenostjo odraslih, so za Slovenijo v celoti zelo pomembna tako za refleksijo opravljenega dela kot črpanje navdiha za nadaljnje. Sporočila iz nastalih dokumentov so namenjena tudi, in nekatera predvsem, načrtovalcem politik.
Vse publikacije, ki so nastale v okviru projekta, so dostopne v elektronski obliki na spletni strani projekta: European Network for Adult Literacy and Numeracy – Eur-Alpha, med katerimi sta Manifest – Glas tistih, ki se učijo pisati in brati v Evropi in Deklaracija učiteljev – Usposabljanje učiteljev za samostojno odločanje odraslih, ki se opismenjujejo na voljo tudi v slovenskem prevodu.
Projekt se je s predstavitvami rezultatov dela zaključil 4. septembra 2015 v Bonnu z mednarodno konferenco z naslovom Učenje pismenosti – njegovo mesto v Evropi: vprašanja in pomisleki učencev in učiteljev (Literacy Learning – its place in Europe: The issues and concerns of learners and tutors).
Rezultati projekta
V okviru projekta je nastalo več pomembnih dokumentov:
- Manifest udeležencev, ki so ga pripravili odrasli udeleženci izobraževanje iz več Evropskih držav, v njem pa zapisali kaj in kako se želijo učiti,
- Deklaracija učiteljev v programih za odrasle, ki so jo spisali učitelji v programih za odrasle, v njej pa povzeli svoje dolgoletne izkušnje pri delu z odraslimi,
- Learner and Tutor Expertise. Serving Literacy. Publikacija v angleškem jeziku o projektu Eur-Alpha 2009-2012 z naborom dobrih praks in praktičnih navodil za uporabo, ki med drugim vsebuje tudi opisan primer uspešne udeleženke programa UŽU BIPS – Izzivi podeželja iz Slovenije in
- zloženka Tutor Training for the Self-determination of Literacy learners. Charter. v angleškem jeziku, namenjena učiteljem pismenosti.
Osebna izkaznica projekta
Časovni okvir: 2009 – 2012
Program: Grundtvig program Vseživljenjskega učenja
Spletna stran: http://www.eur-alpha.eu/index.html
Partnerske države: Španija, Turčija, Francija, Portugalska, Francoska Gvajana, Nemčija, Škotska, Švica, Makedonija, Irska, Slovenija, Ciper
Pridružena partnerica: Poljska
Koordinatorica projekta v Sloveniji: mag. Estera Možina
Sodelavci projekta v Sloveniji: mag. Mirjam Šibanc, mag. Margerita Zagmajster